Help Me Solve a Mystery is een webgebaseerd computerspel dat zich afspeelt in de bibliotheek. Het begint als de hoofdpersoon een boek vindt met een mysterieuze tekst.
Op de website van Help Me Solve a Mystery:
William Lewis has a mystery to solve. He found a volume of a 1933 World Book Encyclopedia among his own books. Inside the book was a note with some mysterious and cryptic messages. How did it get there? What does it mean? And, where will all of this lead? Join William’s mystery and expect to uncover new mysteries and puzzles throughout the fall. Participate in the online forum or create your own blog of your experience. Use the online tools to: 1) describe search strategies that successfully locate additional clues, 2) critically examine the clues, documents and other sources of information, and 3) guide other participants to successfully search for and critically examine information. Perhaps you’ll make new friends and learn new things.
Als je op de beginpagina op Begin klikt kom je uit bij bovenstaande Ning pagina. Leuk bedacht! Ik heb het nog niet gespeeld, maar als iemand het al wel heeft dan hoor ik graag hoe het was.
Met dank aan: Liberal Education Today
Tof zeg! Origineel idee.